Rieth József:
Gyermekkorom
- Tanítóképzőben
(Tartalomjegyzékhez --
Gyermekkorom)
<<<
Ostrom Tanítóképző
Szeminárium >>>
Nem volt egyszerű a beiskolázás. Úgy határozott a család, hogy ha már nem gimnáziummal
kezdtem, végezzek tanítóképzőt. (Édesapám ugyan a kereskedelmibe szeretett
volna adni, de az is csak matematikai különbözeti vizsgával lett volna
elérhető, amit a család költségvetése nem engedett volna meg.)
Kezdés
Vakáció -
Évnyitó Hűvösvölgyben -
Romeltakarítás -
Szertár -
Böszörményi úti iskolában
Nagyon szerettem a Képzős tantárgyakat,
elsősorban a természettudományi anyagot. A magyar és történelem nem
tartozott a kedvenceim közé, de ez inkább a tanáraimat minősíti, meg az
osztályharcos ideológia behatolásának a tananyagokba (ami mindenki számára
új nyelvezetet és nagyfokú -- politikai -- bizonytalanságot) hozott.
Tanulmányok
Helyesírás -
Zongora -
Torna -
Kézimunka, rajz -
Természetrajz -
Kémia -
Fizika
Néhány tanáromat nagyon szerettem, róluk sok
emléket őrzök. Érdekes, hogy más tanárokról még halvány emlékem sincs.
Tanáraim
Igazgatónk -
Uherkovich Gábor -
Csekő Árpád -
Kapi-Králik Jenő -
Szakács Ödön -
Bán Jánosné
- Tabló
A Képző nem volt problémamentes. Volt jó néhány esemény a képzős időszakomban,
melyek sokszor -- úgy tűnt -- lehetetlenné teszik számomra a képző
elvégzését. Ezek legyőzése minden esetben komoly lelki haszonnal járt,
valamerre előre vitte lelki fejlődésemet.
Problémák
Torokgyík -
Bezzeggyerek -
Palaeset -
Hógolyózás -
Családi
problémák
Több szempontból is sorsdöntő volt lelki
életemre az eszperantóval való megismerkedésem. Nem csak az idegen nyelvvel
való megismerkedés élményét adta nekem az eszperantó, de áttételesen -- egy
kiváló pappal való találkozás formájában -- a liturgiával való ismerkedést
is eredményezte, végső soron az esetleges paptanári továbbhaladásomat
sugallta.
Eszperantó
Tanulom a nyelvet
- Zöldy bácsi -
Népszövetség - Espero Katolika -
Szolgálat - Vasutasok -
Postások
A Tanítóképzőben gyors fejlődésnek indultam, sok
mindenféle élmény alakított. A Csapat (a Garabontura) lassan eltűnt a
mindennapjaimból és a pedagógus egyénisége kezdett kialakulni bennem, az
elhívatottság Isten, Tudomány, Pedagógia iránt.
Élmények
Dorogi út -
Tornaszereplések - Április elseje -
Csikós bácsi - Bütyök tanár úr -
Lányok -
Öveges - Kamasz -
Hospitálás - Jóska -
Csapat - Zsuzsóék -
Szerelés - Pali
Líceumi érettségit tettem, mert mérnök, vagy
tanár szerettem volna lenni. Kalandos volt a vizsgám, de sikerült. A
felvételi elutasítása miatt sikeresen szemináriumba jelentkeztem, paptanár
szerettem volna lenni.
Érettségi
Készülődés
a vizsgára - Korábban vizsgázom -
Melléktétel -
Továbbtanulás
A tanulásom és élményeim hatása alatt megtértem,
kétségeim és problémáim feloldódtak. A Felsőkrisztinavárosi plébánia
Ministránsgárdájához csatlakoztam, és egyre aktívabban vettem részt a
plébánia vallási életében. Így ébredt fel hívatásom.
Vallási élmények
Megytérésem -
Ministrálás -
Lelkigyakorlat -
Liska atya -
Estiima -
Vajda atya -
Paptanári
hívatás
(Tartalomjegyzékhez --
Gyermekkorom)
<<<
Ostrom Tanítóképző Szeminárium >>>
|